Silent n

0 Membangkang
Me alone, and my guitar..


I miss him very much..very very much...

Selalu aku guna perkataan rindu.. slalu aku dengar digunakan oleh orang orang.. begitu yang aku pernah tuliskan di surat, taipkan di sms, atau ucapkan di khalayak.. untuk satu waktu yang panjang, setakat itu yang aku paham maksud katanya rindu.. sampai saat ini, aku sedar rindu itu sendirinya tidak dapat membayangkan rasa hilangnya adik ku dari aku.. perlunya aku bergantung dengan dia dan untungnya aku selama bernyawa sewaktu disampingnya

Saat aku terpikir untuk menyebut rindunya aku pada hadirnya, bukan "rindu" itu yang aku mau, bukan kata itu yang aku maksud.. .. aku x penah katakan yang dia kembarku, " ooo dia tu macam kawanku" dia bukan kembar, sebahagian diriku adalah dirinya, sebahagian lagi adalah hasil dari tunjuk ajarnya dan rasa ingin menjadi sesuatu sepertinya. sayang aku x bisa menjadi dia, apa lagi menggantikan kehilangannya buat orang orang yang , ibu bapa ku, kakak adikku, kak atik yang paling dekat dan terasa kehilangannya.. aku sendiri mungkin tidak dirasa kehilangan andai di takdir aku yang pegi dulu kecuali baginya yang aku satu2nya abang.


aku kagum dengan dia. selama yang aku kenal aku x penah berhenti mengaguminya, sifatny, cekalnya, bersihnya, tangkasnya rasa ambik berat yang dia ada.. dan tentang dia seluruhnya.. aku bangga dikurnia adik sepertinya, aku x penah malu, berdiri mengaku lantang aku abangnya..

saat malam kian larut, aku memohon kepada Alah, agar tidak dipisahkan aku dari dia hanya dengan ajal dan maut.. Amin

0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts