Pemasangan percuma ABNxcess - murah tapi berkualiti

8 Membangkang
Petang ni aku dikejutkan dengan ketukan di grill pintu bertalu - talu. Serentak dengan pintu gril jiran sebelah menyebelahku jugak. Bila aku buka pintu seorang pemuda berbangsa cina memperkenalkan diri sebagai wakil dari ABNxcess.


Ringkas dan sekejap, tak perlu menunggu lama untuk aku buat keputusan. Aku terus setuju dan tandatangan borang. 

Sejak kebelakangan ni, servis Stremyx kurang memuaskan, dalam tempoh 3 minggu lepas aku dah buat 6 panggilan ke TM 100. Ada saja penyebab yang mengganggu kelancaran internet. Unifi memang tak sampai di tempat ni. To be honest, sebelum ni takde masalah sangat pun dengan TM Streamyx, cuma dalam 2-3 minggu kebelakangan ni sahaja seperti yang aku mention kat atas. Perkhidmatan Pelanggan TM pun aku puji memang tip top. Sebenarnya ada penyebab lain yang buat aku tertarik dengan ABNxcess ni.

Apa pun korang patut tengok promosi ABNxcess ni. 

ABNxcess 5Mbps
Murah tahap ada udang sebalik batu. Tapi sebenarnya takde pun udang tu, memang dah murah.














Aku ambil pakej paling hina streamyx, 1Mbps RM110 sebulan tanpa saluran TV (ada talian tetap percuma). Dengan 10 kali ganda kelajuan iaitu 10Mbps ditambah lagi dengan 50 saluran TV, ABNxcess menawarkan harga yang lebih menarik.

Banyak penjimatan yang boleh dibuat kalau dikira betul-betul. Dengan ABNxcess ni aku berkira-kira tak perlu lagi melanggan ASTRO Byond. Bukan sebab tak bagus, tapi buat apa nak ambik dua-dua sekali kalau dah ada ABNxcess ni.

Streamyx    Byond 
 RM110  + RM97  = RM207 

ABNxcess Pakej kelajuan membunuh 10Mbps + 50 TV Channels
RM98.99  (penjimatan RM108)

ABNxcess Pakej 5Mbps  + 50 TV Channels
RM69.99 (penjimatan RM137)

Wow! banyak jimat tu, wow. Aku bagi dua kali wow kepada kompeni ni. Jangan silap paham, aku tak benci TM atau Astro, tak harap pun yang TM ni berkubur, nanti kalau tinggal ABN yang monopoli harga dan dah tak de persaingan, boleh jadi dia naikkan mahal jugak. Jadi baiklah berkekalan. Bila banyak persaingan, harga pun turun dan servis dipertingkat. Terus maju TM, ceh ambik hati sikit.

Pemasangan adalah percuma - untuk yang terpilih pintu rumahnya kena ketuk sahaja. So buat apa nak jual mahal, aku terus setuju dan sain borang dalam keadaan bertuala tak pakai baju. 

*pandangan peribadi dan pengalaman peribadi dengan servis yang disebut di atas. Takde pun ABN ni nak bayar. Kalau dia nak bayar memang aku puji melambung - lambung macam Samy vellu puji Poslaju, " Hari ini pos, semalam sampai". 




Popular Posts