KEJOHANAN BADMINTON JPN PUTRAJAYA

0 Membangkang

Dah lama aku tak main badminton. Lama jugak tak menang.. Semalam kejohanan badminton JPN di presint 18.. kali ni giliran aku pulak begelar johan.. pehg. tak sangka langsung, berumula sebagai underdog kemudian pelan2 merangkak ke setiap pusingan, semua rubber game, mana tak letih..

Bermula dari pusingan kelayakan lagi dah jumpa org terrer.. cuma di pusingan kedua jumpa beregu yang senang la sikit nak ditundukkan, selepas tu start dari quater final, semi, and final semua main tiga set.. set ketiga perlawanan akhir paling dramatik, ketinggalan 0-7, tinggal lagi 4-10, kemudian 8-12, 10-15( time ni opponent sempat cakap kat partner dia dalam dialek kelantan, main rilek je, dah jauh tinggal) kemudian kami cuba kejar tapi diorang semakin hampir tamat, 14-18, kemudian nya lagi bila dah jadi 18-20 semuanya jadi seakan- berakhir dengan keputusan kami kalah, tapi bila dapat smash dengan separuh menjerit, di sini la turning pointnya. dalam keadaan dah lemah kami bejaya merampas servis dan mendahului 21-20. Dekat nak menang diorang bangkit jadikan kedudukan 21-22, bila km matikan untuk point di sini, tinggal satu lagi point untuk kami begelar juara.. di sini la time nya, YESS aku jadi johan jugak last last..

Resepi kejayaan?

panadol activefast ngan 100plus, 2 bijik setiap satu game..
Taklah, semalam aku mmg betul2 demam tu la bantai panadol..

aku ndak dapat lari dari membayangkan Allahyarham adikku bediri di tepi gelanggang sambil menyokong aku.. macam selalu..saat paling getir aku cabar diriku untuk lakukan sesuatu yang dia pasti bangga... kalau dia masih ada.

Dia org paling bangga bila aku dapat capai sesuatu.. dia x malu untuk mengaku aku lebih hebat.. walhal sebenarnya pada aku dirinya la terjemahan untuk perkataan HEBAT... cuma aku jak yang tak pandai untuk mengaku dan tunjukkan pada dia..

Yong, ni untuk kau dik.. aku menang jugak..

Al-Fatihah

0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts