UTHM batu pahat Johor

0 Membangkang
Balik dari KK pulak aku sekali lagi dikejutkan dengan berita mengejut kononnya aku terpaksa pergi ke UTHM pada sabtu itu dengan meminjam kereta kawan isteri untuk membajet minyak dan lagi kerana road tax kereta yang telah mati sejak bulan lima lalu.. Terkedu dengan berita itu aku menyiap-nyiapkan diri sambil menyerah diri kepada takdir sepenuhnya. Kononnya lagi kami akan bertolak tepat pukul 9 pagi dari putrajaya memandangkan adik ipar dan mak mertua sampai ke Airport Senai lebih kurang dalam pukul 1 ptg. Namun akibat karenah birokrasi kami hanya bertolak lebih kurang pukul 12 t/hari.

Hati terasa berdebar-debar saat masuk ke simpang Air Hitam, entah mengapa tiba tiba kami terserempak dengan lampu isyarat berwarna hijau. Tanpa sempat berfikir panjang aku menekan minyak dan bernafas dengan sendiri. Rupanya rupanya UTHM bukan di Air Hitam ni tapi di batu pahat, patut lah semasa melalui lampu isyarat tadi seorang pakcik sedang membonceng motosikal. Pada mulanya aku merasa ragu tapi berkat hari sabtu aku bernafas semula.

Kami melalui bandar air hitam dengan memutuskan untuk belok ke sebelah kanan. Sepanjang perjalanan aku perasan kami memakai tali pinggang. Tak banyak yang boleh kami makan dalam perjalanan ini selain singgah sarapan Nasi Lemak Ayam di RnR Seremban, Tom Yam dan Nasi Goreng USA, Ayam Penyet Ria selera Jawa timur Resep Ibu Ruth di Simpang air Hitam dan Tom Yam Kelapa. Akhirnya kami menjumpai Sign Board UTHM dan berpatah balik ke putrajaya..

0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts