Karnival Usahawan Jerlun

0 Membangkang
Dua minggu lepas aku ke Jerlun untuk bertugas sebagai Petugas Pameran sempena Karnival Usahawan Neveri Kedah 2011. Ni buat kat tempat Datuk Mukhriz. Ini kali ke dua aku pijak Kedah selepas habis belajar dari UUM tahun 2004. Tapi kali ni aku tak sempat nak ke Sintok. Takde bajet

Aku pegi dengan duit di poket ada RM16 je.. punya la kesian. Tapi sebab nak claim mileage untuk outstation ni aku bawak jugak kereta sendiri. Kalau tumpang kawan alamatnya tak dapat lah nak claim.
Minyak dan tol cukup cukup je.

Aku sewa motel kat Shahab Perdana. Ina D'sukma Motel. Sebab lain tempat tak boleh masuk selagi tak bayar deposit. Jadi tempat ni je lah yang layak untuk aku. Deposit RM 10, bayar masa check out..

Oklah aku pun check out hari gaji.. selesai masalah penginapan. Tp sesuai dengan harga motel ni yang kelas ayam, memang banyak kesakithatian yang berlaku di sini. Malam pertama aku nak tido aku bunuh 11 ekor nyamuk sebelum tutup lampu nak tido. Minta kat penjaga dia boleh jawab,

" kat sini nyamuk memang banyak, kalau kita sembur ubat pun kat luar lagi banyak. Tak kan habis. pasang je lah kipas", katanya penuh sopan.

Aku pun terima hakikat kerana ni je bajet yang aku ada time tu.. Nak masuk bilik mandi, singki penuh dengan muntah / sisa makanan. tak dibersihkan sampai lah hari aku check out.

Masuk bilik mandi lagi lah banyak nyamuk. Kat atas lantai ada pisau dapur panjang 6 inci, dah berkarat terbiar di sudut kolah. Dekat sangat dengan ibu jari kalau aku duduk mencangkung mandi bogel.

Tuala pulak nipis sangat. Tuala anak aku pun lagi tebal dari tuala dia. Dan yang best tuala tak tukar sampai 4 hari..

Best sungguh pengalaman selama menginap di sini. Aku bukan komplen. sekali lagi, AKU BUKAN KOMPLEN, aku nak share je pengalaman. Sebab aku bayar RM30 je semalam.. memang padanlah dengan nilai dia. lain lah kalau kat KK RM 30 tu boleh la di kategori kan sebagai bilik tidur.. cuma banyak ayam..

0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts