Malaysia Airlines MH370

0 Membangkang
Sudah lebih 48 jam sejak MH370 terputus hubungan dengan menara kawalan, dan segala bentuk komunikasi lain, melebihi had penerbangan pesawat iaitu 12- 16 jam juga bekalan minyak yang dikatakan boleh terbang sehingga 7 jam.

Tiada apa-apa penemuan positif walaupun pelbagai usaha dari pelbagai negara yang mengikuti misi mencari dan menyelamat. DCA mengesahkan pasukan adalah dari Australia, China , Thailand, Indonesia, Singapura , Vietnam, Filipina dan Amerika Syarikat. Sementara itu, selain usaha menyelamat, fokus utama MAS adalah untuk menjaga keluarga atau waris penumpang terlibat. Ini bermakna menyediakan mereka dengan maklumat yang tepat , kemudahan perjalanan, penginapan, makanan, perubatan dan sokongan emosi. Kos untuk ini semua ditanggung oleh Malaysia Airlines.

Sekurang - kurangnya seorang kaunselor diperuntukan untuk setiap keluarga. Kaunselor ini adalah kakitangan terlatih dan sukarelawan dari Malaysia dan negara lain.Sehingga kini, terdapat lebih daripada 150 "Go Team" ahli yang terdiri daripada pengurusan kanan dan penjaga di Beijing untuk menghadiri kepada keluarga-keluarga ini . Di Kuala Lumpur, kumpulan yang berbeza penjaga menghadiri dengan keperluan keluarga.

Keluarga dari negara-negara lain selain dari China telah tiba di Kuala Lumpur sejak awal semalam. Selebihnya dijangka akan tiba pada hari ini.

0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts