Telefon Pintar Mudah Alih Penumpang MH370 Dapat Dihubungi 3 kali

0 Membangkang
Ahli keluarga terdesak penumpang di atas kapal yang hilang Malaysia Airlines ( MAS) MH370 penerbangan telah menggesa MAS untuk menggunakan teknologi satelit untuk mengambil isyarat daripada telefon mudah alih pada pesawat sebelum mereka kehabisan bateri , Singapura The Sunday Times melaporkan semalam.

Terdapat dakwaan dari ahli keluarga penumpang MAS MH370 yang dilaporkan hilang, berjaya menghubungi telefon bimbit mangsa namun tiada jawapan. Justeru mereka mendesak Malaysia Airlines untuk menggunakan teknologi Satelit untuk mengesan isyarat daripada telefon mudah alih sebelum kehabisan bateri. Ini dilaporkan dalam akhbar negara jiran Singapura, The Sunday Times.

Sebuah keluarga di China mendakwa mereka telah berjaya menghubungi telefon bimbit salah seorang penumpang terbabit. Satu video klip menunjukkan serorang lelaki mendail nombor abangnya iaitu penumpang dalam pesawat tersebut. Panggilan dapat dibuat tetapi tidak jawapan. Lelaki itu bercakap kepada pemberita pada taklimat Malaysia Airlines di Beijing, dan mendakwa beliau telah berjaya membuat sebanyak tiga panggilan, tetapi tiada jawapan.

0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts