Legoland Malaysia - Legoland yang pertama di Asia

0 Membangkang
Mungkin ramai yang dah tahu Legoland Park. kat dunia ni cuma ada lima sahaja, ianya terletak masing masing dua di  Amerika  (Legoland Florida dan  Legoland California), Denmark (  Legoland Billund ), England ( Legoland Windsor ) dan German ( Legoland Deutschland).

Malaysia adalah negara ke lima yang menempatkan Theme Park ini, dan merupakan lokasi pertama di Asia. Lebih tepat lagi lokasi yang dipilih adalah Iskandar,Nusa Jaya, Johor dengan keluasan seluas 511,000 batu persegi seterusnya menjadikan ia sebagai Legoland Park terbesar di dunia. Terdapat lebih 40 permainan interaktif (konfem roller coaster berjenis2).  Dekat dengan Singapore, bijak jugak idea ni, ye la Genting tu pun kalau dah time cuti sekolah dipenuhi dengan pelancong Singapore . Kalau dah duduk dekat cam ni lagi lah senang diorang nak meriahkan taman cam ni. 

di MALAYSIA punye Legoland.
di PHILIPPINES punye Resorts World Manila, dan selepas ni ada PAGCOR yang nanti punye menara terbesar di ASEAN
di SINGAPORE dah punye UNIVERSAL STUDIOS
di INDONESIA punye theme park terbesar dunia, Trans Studio Bandung Maju terus Asean!! (Sajer je aku capture comment dari Youtube) 
Taman ni akan dibuka pada 2012, maknanya tahun ni jugak. Sama sama lah kita meriahkan. Tapi kalau dah dekat dengan Singapore takut belanja mahal je nanti. Hujung2 aku pegi anak beranak main air kat presint 9 Putrajaya :)

Oh ya bagi sesiapa yang berminat like la fan page diorang ni




0 Membangkang:

Post a Comment

Popular Posts