"Congratulation" SIM-CARD Anda Berjaya menangi RM17,000,00

2 Membangkang
Celaka punya orang. korang pernah dapat message macam ni, jangan layan kerana ianya satu penipuan, dalam kes saya si penipu ni adalah orang seberang yang suruh kita buat macam macam kat depan atm. Cuba perhati betul betul mesej ni.

Name:
Number: +628525128274
Content:
"Congratulation"
SIM-CARD Anda
Berjaya menangi
RM17,000,00
From"POWER ROOT"SDN BHD.
No seri:778899
Sila dail office:
0128639554
ORIGINAL

Dua item yang diboldkan tu menunjukkan ia dibuat oleh orang indo ni, sbb kita tak guna comma(,) untuk titik perpuluhan. Yang kedua pulak no seri, ni orang tak sekolah je punya keja.

2 Membangkang:

salam..

mmg selalu ada benda2 scam camni. Kenkadang diorang sms cakap kita menang peraduan Shell la. Tapi bila check dgn shell, diorang cakap, kalau menang peraduan shell, diorang takkan sms, diorang publish winners dalam newspaper dan website.

yg buat keje ni mmg semua golongan cari nahas la ni. dapat tangkap ni mmg kene belasah sampai mampus! (sorry for the emo n rude language!)

taktik baru, dia menyamar jadi ayah kita, mintak kita top up kan RM50, kononnya ayah kita dalam kesusahan kat balai polis... buatnye terSMS kat orang yg ayahnye dah meninggal dunia, tak ke kantoi terang2 lagi tuh.. :)

kalau report polis kes2 camni pun, mcm tak kemana sangat. Kalau polis siasat sampai akar umbi baru benda2 camni tak timbul lagi kot...

Anonymous
7 December 2010 at 02:10 comment-delete

betul tu, saya dah penah kena sekali gores dan menang sampai masuk dalam rumah, mula2 nak mintak air kosong segelas nak minum, pastu tu mula la buat survey penduduk lah, last2 keluar kertas gores dan menang yang ditukar jadi koyak dan kaya, apalagi terus suruh keluar rumah sebelum panggil abg2 dan lain. Gertak je..

9 December 2010 at 06:52 comment-delete
Post a Comment

Popular Posts